#landalfotoshoot

#Landalfotoshoot1 in Esonstad

Mijn kennismaking met de acties van Bas Hoogland, commercieel directeur van Landal GreenParks, was via de eerste Landalfotoshootactie. Het was ruim drie jaar geleden dat Bas Hoogland op twitter aankondigde dat hij op zoek was naar (natuur)fotografen. In ruil voor een weekendje weg, zocht hij fotografen die een mooie reportage konden maken van een Landal park en de directe omgeving.

Zonder verwachtingen meldde ik me aan. Tot mijn grote verbazing en vreugde werd ik geselecteerd voor de eerste groep fotografen die op pad mocht. Ik fotografeer al jaren als hobby maar toen ik de websites van de anderen zag moest ik toch wel even slikken. Ik bevond mij in een illuster gezelschap!

Wij mochten naar Landal Esonstad in Friesland. Dit park is een nagebouwd vestingstadje en ligt aan het Lauwersmeer. Het is ingericht op watersporters met veel water en aanlegplaatsen voor boten.
Meer info over Esonstad



Nu denkt iedereen: "ha een lekker weekendje weg en dan af en toe wat kiekjes maken, dat kan ik ook". Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een flinke uitdaging vond. Het was hard werken om met het beschikbare licht een aantal mooie foto's te maken die ik zelf goed genoeg vond om in te sturen. Ik herinner me dat mijn gezin af en toe begon te klagen als ze weer opnieuw "spontaan" moesten poseren voor een foto. Het was tegelijkertijd ook zeker erg genieten want we kwamen op prachtige plekken in de omgeving. Het Lauwersmeer is een toplocatie voor bijzondere vogels, zoals de Zee-arend, Kiekendief etc. Een andere toplocatie is de waddenkust vlakbij Moddergat. Zodra het eb wordt, ontstaat er een geweldig  natuurspektakel met vogels die komen foerageren op het drooggevallen wad. Met mooi licht levert dat unieke beelden op.


Helaas was onze dochter ziek geworden, waardoor we niet naar Schiermonnikoog konden. Je kunt namelijk vanuit Esonstad direct op een boot stappen die je in 1,5 uur naar Schiermonnikoog brengt, en je aan het eind van de dag weer terugbrengt.

Op zondagavond, net voor ons vertrek terug naar de Randstad, gingen we nog 1 keer naar Moddergat. Om afscheid te nemen van een prachtig gebied en de laatste foto's te maken.

Ik heb erg goede herinneringen aan deze eerste #landalfotoshoot. Het leuke was dat alle eerste lichting #landalfotoshooters met elkaar contact hielden tijdens die periode en foto's deelden op een speciale flickr-pagina. #landalfotoshoot1 was voor ons maanden lang een terugkerend thema. Wellicht is het weer tijd voor een reünie?

Hieronder nog wat foto's die ik maakte tijdens deze landalfotoshoot!