dinsdag 14 april 2015

Vakantaseren dankzij een verjaardagspartijtje

Ik weet niet meer hoe we er op kwamen, maar toen ik mijn jongste zoon vroeg wat hij dit jaar wilde doen met zijn verjaardagspartijtje, riep hij uit: "naar de Aquadome van Center Parcs!"

Voor ons is Center Parcs Zandvoort relatief het dichtste bij dus samen gingen we op de site kijken of ze daar ook kinderfeestjes organiseerden. We hadden geluk, er was heel veel mogelijk. We bekeken de verschillende opties en konden kiezen uit: zwemmen, snorkelen, midgetgolf, bowling, Segway rijden en laser battle. Zelfs een slaapfeestje behoorde tot de mogelijkheden. Mijn zoon wilde wel graag overnachten maar dat vonden we iets te veel worden voor een kinderfeestje. Het werd een snorkelfeestje. De reservering was zo gemaakt en mijn zoon kon niet wachten om zijn vrienden hiervoor uit te nodigen!

En zo gingen we afgelopen zondag met een vijftal uitgelaten jongens op stap. Zandvoort ligt hier niet om de hoek. De reis naar de Aqua Mundo, het zwembad van Center Parcs, werd daardoor al een avontuur op zich. De jongens vonden het allemaal prima. We hadden genoeg drinken en eten bij. Voor jongens van rond de 8 is reizen met de trein en bus al een avontuur op zich. Zeker als de route zo mooi is als van Haarlem naar Zandvoort! In mijn hoofd maakte ik een aantekening dat we hier nog een keer naar toe moesten.

Netjes op tijd stapten we uit voor de ingang van het vakantiepark. Het park ligt in de duinen vlakbij het strand. Perfect voor strandliefhebbers. Gelukkig hadden veel parkgasten die zondag voor het strand gekozen, want het was lekker rustig in het zwembad. Er waren nog heel wat lockers beschikbaar. Oeps munten vergeten. Geen nood want je kon dus ook je toegangskaart voor het zwembad gebruiken om af te sluiten. Dat had ik nog niet eerder gezien! Erg handig.

Stipt om 14.00 uur meldden we ons bij Rory, onze instructeur voor de snorkelles.
Eerst allemaal flippers passen en daarna uittesten. Wie was het snelst op en neer? Daarna de duikbril erbij en tot slot de snorkel natuurlijk.

De kinderen kregen spelenderwijs uitgelegd hoe het werkte en na een korte tijd snorkelden de eersten er al vandoor. De jongens genoten er met volle teugen van, sommigen letterlijk ;-)
Mijn jarige zoon had de slag snel te pakken en racete door het zwembad op en neer.
Na een klein uurtje was de snorkelles voorbij en konden ze in het zwembad hun eigen gang gaan. Uiteraard kregen ze allemaal een certificaat als bewijs.

Het werd een heerlijke relaxte middag. De temperatuur in de Aqua Dome was erg aangenaam en ook het water was lekker. Alle jongens hadden hun zwemdiploma's en het zwembad was gelukkig overzichtelijk. En dus konden we hen heerlijk hun gang laten gaan, terwijl wij lekker met ons kopje koffie neerstreken op het terras. Helaas was ik een boek vergeten mee te nemen dus ging ik zelf ook maar van de 60 meter lange glijbaan af en in het golfslagbad. Je bent nooit te oud om je jong te voelen, zeg ik altijd maar.

Na een heerlijke middag in het zwembad werd het zo zoetjes aan tijd om weer over de terugweg na te gaan denken. Veel te snel natuurlijk. Eerst nog even een lekker patatje met snack en toen moesten we toch echt naar huis. De terugreis ging gelukkig erg voorspoedig.  Alle bussen en treinen sloten perfect op elkaar aan en rond 19.00 konden we de jongens weer bij hun ouders afleveren.

We kijken terug op een erg geslaagd kinderfeestje. Mijn zoon vond het zo leuk dat hij besloot om van het geld dat hij had gekregen meteen de dag erop een snorkelset te kopen. Ook bij mijn vrouw zag ik iets in haar ogen glinsteren. We realiseerden ons dankzij het snorkelen dat we op het punt in ons leven waren komen dat we weer dit soort reizen zouden kunnen maken. Voordat we kinderen hadden, hebben we vaker gesnorkeld op prachtige plekken bij Bali, Madagascar en de Rode Zee. Dankzij dit verjaardagspartijtje konden we weer vakantaseren over dat soort snorkelbestemmingen.....

Meer info over kinderpartijtjes Center Parcs Zandvoort

We willen de medewerkers van Center Parcs Zandvoort hartelijk bedanken voor hun gastvrijheid.

Fotoverantwoording: de foto van de Rode Zee is van internet, de rest heb ik zelf gemaakt.