Nomineren voor de VakantaserenAward 2016, doe je mee?

Het is weer zover. De VakantaserenAward 2016 gaat van start. Na de succesvolle eerste editie van 2015 ga ik op zoek naar de winnaar voor 2016. Hof van Saksen mag zijn titel verdedigen als winnaar 2015.

Wat is het idee?
In Nederland zijn volgens Mieke Dings, auteur van "Tussen tent en villa", meer dan 1500 vakantieparken. Met de VakantaserenAward2016 zoek ik het vakantiepark waar de meeste mensen over vakantaseren. Jullie bepalen weer zelf welk park dat wordt! In twee rondes. Vorig jaar won Hof van Saksen de Award na een spannende finale. In april ging ik naar Nooitgedacht om hem persoonlijk te overhandigen aan de General Manager, Roland Rozenbroek. Je kunt het hieronder nog eens nalezen.
VakantaserenAward2015



Hoe werkt het?
Net als vorig jaar zijn er twee rondes. In de eerste ronde die vandaag, zondag 10 januari, begint en duurt tot en met zondag 17 januari 12.00 uur, kan iedereen 1 vakantiepark nomineren. Dit is een park waarover jij het liefst vakantaseert. Dit kan een park zijn waar je al geweest bent en waar je vaak aan terugdenkt, maar net zo goed een park waar je dolgraag eens heen zou willen.

Enige voorwaarde is dat het een park in Nederland is. Let op; het gaat dus niet om een keten als Landal GreenParks, Centerparcs, Hogenboom of Roompot maar echt om een individueel vakantiepark.

Nomineren kan op 3 manieren:
1) via een reactie op dit artikel, nomineer je park. Een motivatie hoeft niet, mag uiteraard wel.
2) via een reactie op mijn facebookpagina op het artikel over de VakantaserenAward2016
3) via een tweet op twitter. Zet er #vakantaserenaward2016 bij i.v.m. de vindbaarheid. Zou jammer zijn als ik je inzending niet terug kan vinden.

Zondag 17 januari na 12.00 uur kijk ik welke 3 vakantieparken het meest genomineerd zijn. De 3 parken met de meeste nominaties gaan met elkaar strijden om de titel: VakantaserenAward2016. Je mag dan uit deze top 3 kiezen welke jouw favoriet is. Dat gebeurt via een poll op twitter zodat iedereen het wedstrijdverloop online kan volgen.

Maandag 18 januari rond 12.00 uur, beter bekend als Blue Monday, is het winnende park bekend. Vrolijken we die dag ook meteen een beetje op!

Winactie "Tussen tent en villa"
Als je meedoet, kun je zelf ook wat winnen!  Onder alle deelnemers die aan de voorwaarden voldoen en 1 park nomineren voor de VakantaserenAward2016, verloot ik een prachtig boek over de geschiedenis van vakantieparken in Nederland. "Tussen tent en villa; het vakantiepark in Nederalnd 1920-nu" is geschreven door Mieke Dings. Het boek  is voor deze actie beschikbaar gesteld door de uitgever Nai010. Nederland telt meer dan 1500 vakantieparken en ons land is daarmee een van de landen met de hoogste vakantieparkdichtheid. Mieke Dings gaat in dit interessante boekwerk op zoek naar de ideeën achter deze populaire vakantieaccommodatie. Ze beschrijft de ontwikkeling van het vakantiepark tussen 1920 en nu. Het is rijk geïllustreerd met krantenartikelen, reclamemateriaal en archiefstukken. Het is echt boeiend om door te lezen.


Ik vermoed dat veel van de parken die jullie gaan nomineren aan bod komen in dit boek. Hof van Saksen wordt bijv. ook uitgebreid beschreven.


Binnenkort zal ik hier een wat uitgebreidere recensie plaatsen. Uiteraard kun je dit boek ook zelf bestellen bij de website uitgever

Voorbereiding
Ik heb ter voorbereiding 4 grote ketens van vakantieparken aangeschreven en gevraagd of ze wilden meedoen aan de verspreiding van deze oproep. Op 1 na hebben ze toegezegd om mee te werken. Als tegenprestatie heb ik hen beloofd dat ik over het winnende park een speciale reportage zal maken op www.vakantaseren.nl

Misschien weet je niet meer hoe een park precies heet of wil je inspiratie op doen? Om die reden heb ik van drie vakantieparken de link naar hun overzichtspagina toegevoegd. Kijk eens lekker rond. Misschien kom je op nieuwe ideeën. Het park dat je nomineert hoeft uiteraard niet perse een van deze parken te zijn, wellicht vakantaseer jij over een klein park dat we nog niet kennen. Het mag allemaal.
 
* Hogenboom Vakantieparken: overzichtspagina

* Landal GreenParks overzichtspagina

* Roompot overzichtspagina 

Doe je mee? 
Doe je ook mee aan de VakantaserenAward2016?

1) Nomineer het park waar jij het liefst over vakantaseert. Via twitter (#vakantaserenAward2016), facebook of een reactie op dit artikel. Doe dat voor zondag 17 januari 12.00 uur.
2) Stem tussen 17 januari 12.00 uur en 18 januari 12.00 uur op je favoriet via de speciale poll op twitter @vakantaseren
3) Loot mee voor het boek "Tussen tent en villa"!

Dankwoord
In de eerste plaats wil ik uiteraard alvast iedereen bedanken die mee doet aan deze actie. Uiteraard wil ik ook de vakantieparken van harte bedanken die hun medewerking hebben toegezegd. Tenslotte wil ik de uitgever, Nai010 uitgevers uit Rotterdam, hartelijk bedanken voor het beschikbaar stellen van het boek "Tussen tent en villa".

Verantwoording 

De foto in dit artikel van het boek is beschikbaar gesteld door de uitgever. De andere foto's zijn van mij. Ik organiseer de VakantaserenAward op eigen initiatief en onder mijn eigen verantwoordelijkheid. Ik verdien er niks mee. De links naar de overzichtspagina's van de vakantieparken zijn zogenaamde affiliate marketing links. Als iemand via zo'n link een vakantie zou boeken, krijg ik daar een hele kleine provisie van. Dit wordt niet doorberekend in de prijs die de klant betaalt.